8 Οκτ 2017

The Photographer's Eye - παρουσίαση βιβλίου



Ξεκίνησα με περιέργεια και λίγο αρνητική διάθεση αυτό το βιβλίο, καθώς η εμπειρία μου ως φωτογράφος και ως δάσκαλος φωτογραφίας ένα πράγμα μου έχει δείξει: ότι δεν υπάρχουν κανόνες σύνθεσης! (Composition and Design for Better Digital Photos λέει στον τίτλο...). Κάτι στο οποίο συμφωνούν κι όλοι οι μεγάλοι φωτογράφοι (π.χ. Garry Winogrand, Ansel Adams κ.ά.), αλλά κι οι σύγχρονοι φωτογράφοι δρόμου (street photography). Αυτό έλειπε, σε μια τέχνη να υπήρχαν κανόνες! (Ούτε στην εφαρμοσμένη, εμπορική φωτογραφία υπάρχουν εδώ που τα λέμε...)

Το βιβλίο όμως ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Δεν αναφέρεται σε κανόνες, αλλά σε κάποιες προτάσεις που συνήθως "λειτουργούν", παράγουν ευχάριστο αποτέλεσμα στα μάτια των περισσότερων, ενώ ξεκάθαρα γράφει ότι όσοι αγαπούν την τέχνη δεν θέλουν το προβλέψιμο και το εύκολο...Επίσης υπάρχουν θέματα τόσο δυνατά που θέλουν ιδιαίτερη προσέγγιση από το φωτογράφο και δεν υπάρχει ένας τρόπος φωτογράφισης που να ταιριάζει με όλα τα θέματα (τον μάθαμε δηλαδή και καθαρίσαμε...).

Αυτό που μου άρεσε σε αυτό το βιβλίο είναι ότι ο συγγραφέας έχοντας μελετήσει πολλά και διάφορα πάνω στην τεχνική και τη θεωρία τα παρουσιάζει με απλό και κατανοητό τρόπο, έτσι ώστε ο φωτογράφος που θέλει να ανεβάσει το επίπεδο της δουλειάς του να βρει τα κατάλληλα εργαλεία, τις κατάλληλες ιδέες. Σύνδεση θεωρίας και πράξης με λίγα λόγια!

Αναφέρεται για παράδειγμα στη Gestalt Ψυχολογία (μια προσέγγιση που αναφέρεται στην αντίληψη του ανθρώπου), στο Bauhaus και ειδικότερα στη διδασκαλία του Itten για τις αντιθέσεις, στη fractal γεωμετρία, στην ψυχοφυσιολογία, σε απόψεις των Roland Bartes, Jean Paul Sartre κ.α., σε κινήματα σαν το μινιμαλισμό, στην αποφασιστική στιγμή και το φωτογραφικό σαφάρι, στη διάκριση επαγγελματικής φωτογραφία - φωτογραφίας τέχνης, στο ρόλο του κειμένου, στη δυσκολία να αναπτύξει προσωπικό ύφος ο φωτογράφος κ.ά. θέματα - τα οποία, το ξαναλέω τα παρουσιάζει με τρόπο ώστε να τα καταλάβει ο απλός φωτογράφος που δεν έχει μεγάλη σχέση με θεωρητικά ζητήματα. Πολλές οι φωτογραφίες παραδείγματα που έχει και έτσι όλα γίνονται ακόμη πιο κατανοητά.


Δυστυχώς δεν υπάρχει στα ελληνικά!

Michael Freeman, The Photographer's Eye, 
Composition and Design for Better Digital Photos,
Ilex Press, UK 2007


Δεν υπάρχουν σχόλια:

8 Οκτ 2017

The Photographer's Eye - παρουσίαση βιβλίου



Ξεκίνησα με περιέργεια και λίγο αρνητική διάθεση αυτό το βιβλίο, καθώς η εμπειρία μου ως φωτογράφος και ως δάσκαλος φωτογραφίας ένα πράγμα μου έχει δείξει: ότι δεν υπάρχουν κανόνες σύνθεσης! (Composition and Design for Better Digital Photos λέει στον τίτλο...). Κάτι στο οποίο συμφωνούν κι όλοι οι μεγάλοι φωτογράφοι (π.χ. Garry Winogrand, Ansel Adams κ.ά.), αλλά κι οι σύγχρονοι φωτογράφοι δρόμου (street photography). Αυτό έλειπε, σε μια τέχνη να υπήρχαν κανόνες! (Ούτε στην εφαρμοσμένη, εμπορική φωτογραφία υπάρχουν εδώ που τα λέμε...)

Το βιβλίο όμως ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Δεν αναφέρεται σε κανόνες, αλλά σε κάποιες προτάσεις που συνήθως "λειτουργούν", παράγουν ευχάριστο αποτέλεσμα στα μάτια των περισσότερων, ενώ ξεκάθαρα γράφει ότι όσοι αγαπούν την τέχνη δεν θέλουν το προβλέψιμο και το εύκολο...Επίσης υπάρχουν θέματα τόσο δυνατά που θέλουν ιδιαίτερη προσέγγιση από το φωτογράφο και δεν υπάρχει ένας τρόπος φωτογράφισης που να ταιριάζει με όλα τα θέματα (τον μάθαμε δηλαδή και καθαρίσαμε...).

Αυτό που μου άρεσε σε αυτό το βιβλίο είναι ότι ο συγγραφέας έχοντας μελετήσει πολλά και διάφορα πάνω στην τεχνική και τη θεωρία τα παρουσιάζει με απλό και κατανοητό τρόπο, έτσι ώστε ο φωτογράφος που θέλει να ανεβάσει το επίπεδο της δουλειάς του να βρει τα κατάλληλα εργαλεία, τις κατάλληλες ιδέες. Σύνδεση θεωρίας και πράξης με λίγα λόγια!

Αναφέρεται για παράδειγμα στη Gestalt Ψυχολογία (μια προσέγγιση που αναφέρεται στην αντίληψη του ανθρώπου), στο Bauhaus και ειδικότερα στη διδασκαλία του Itten για τις αντιθέσεις, στη fractal γεωμετρία, στην ψυχοφυσιολογία, σε απόψεις των Roland Bartes, Jean Paul Sartre κ.α., σε κινήματα σαν το μινιμαλισμό, στην αποφασιστική στιγμή και το φωτογραφικό σαφάρι, στη διάκριση επαγγελματικής φωτογραφία - φωτογραφίας τέχνης, στο ρόλο του κειμένου, στη δυσκολία να αναπτύξει προσωπικό ύφος ο φωτογράφος κ.ά. θέματα - τα οποία, το ξαναλέω τα παρουσιάζει με τρόπο ώστε να τα καταλάβει ο απλός φωτογράφος που δεν έχει μεγάλη σχέση με θεωρητικά ζητήματα. Πολλές οι φωτογραφίες παραδείγματα που έχει και έτσι όλα γίνονται ακόμη πιο κατανοητά.


Δυστυχώς δεν υπάρχει στα ελληνικά!

Michael Freeman, The Photographer's Eye, 
Composition and Design for Better Digital Photos,
Ilex Press, UK 2007


Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΑΣ